RibbonComboBox to Runtime with Image Problem

Nov 19, 2014 at 1:30 PM
Edited Nov 19, 2014 at 1:33 PM
Hallo liebe Community!
Sorry das ich es hier auf Deutsch versuche, bin aber leider dem englischen nicht so maechtig.

Bin ziemlicher Newbie und versuche mich schon seit Tagen an diesem Ribbon-Projekt, komme aber leider mit meinen Kenntnissen nicht weiter..
Wuerde gerne zur Laufzeit eine RibbonCombobox mit Eintraege fuellen, das auch schon einigermassen funktioniert. Was ich aber nicht schaffe, haette gerne zur jeweiligen Sprache die jeweilige Laenderflagge mitangezeigt.
Waehrend der Entwicklung mit dem Designer (manuell) funktioniert es tadellos (siehe linke ComboBox), nur auf dynamischem Weg wird kein Image angezeigt!!
Den Code dazu seht ihr am 2. Bild!
Kann mir da bitte jemand auf die Spruenge helfen?
LG

Image

Image

Sorry, Bilder werden leider nicht angezeigt, daher per Link!

TEXT

TEXT
Jan 10, 2015 at 5:00 PM
Converted:

Hello dear community !
Sorry that I try it here in German , but I am unfortunately not the English as powerful .

Am quite newbie and am trying for days at this Ribbon Project, but I'm not with my knowledge on ..
Want to run a time RibbonComboBox fill with entries that already works to some extent . What I did not create , would have gladly respective language mitangezeigt the respective countries flag.
During the development of the designer ( manually ) it works perfectly ( see left ComboBox ) , only on dynamic way no image appears !!
The code to see at the 2nd picture!
Can someone please help me because on the jumps ?
LG
Jan 10, 2015 at 5:01 PM
Try using .SmallImage instead of .Image in your code. SmallImage is used in the dropdown items.
Marked as answer by Stumpii on 1/10/2015 at 9:01 AM
Jan 14, 2015 at 10:05 AM
Hello Stumpii!

Thanks for the reply.
Unfortunately is .SmallImage in the "ribbonComboBox2.DropDownItems." does not exist!!
Or you can give me an Code-Snippet of how you mean it? Thanks!
Jan 14, 2015 at 1:02 PM
Edited Jan 14, 2015 at 1:02 PM
DropDownItems is a collection of RibbonItems, and a RibbonItem does not have a SmallImage. RibbonButton does. You should either check and cast your item as a RibbonButton, or keep a reference of it when you add it. Try this (example):
RibbonButton MyNewButton = new RibbonButton();
MyNewButton.Text = "Foo";
MyNewButton.SmallImage = Image.From...
MyCombo.DropDownItems.Add(MyNewButton);
Jan 15, 2015 at 7:02 AM
Hello Stumpii!

Now it works perfectly!
Thanks for your help.